Excited

Åh, jag tror jag älskar den nya delkursen! Ni fattar inte hur intressant det är. Ok, idag var inte överdrivet, mest hur man ska lägga upp mötet med patienten och hur man ska se på symptom och diagnoser osv. Lite segt MEN imorgon ska vi börja läsa om Multipel Skleros bland annat. Sen kommer mer om neurogena sjukdomar. Jag är glad att en stor del av vårat framtida yrke är inom detta område eftersom det är superintressant. Ryggmärgsskador ska vi läsa om sen också.
Tyvärr, kanske man ska säga, är det hundra gånger mer intressant och roligt att läsa om det sjuka än om det friska.
Hade kort dag idag, bara två timmar. Våran föreläsare är överläkare, eller om han var någon övre chef, på en avdelning på USÖoch var tvungen att dra iväg på ett möte.

Nu börjar komma till den delen i utbildningen att jag inte köper kurslitteratur för att jag måste, utan jag köper för att böckerna är intressanta. Som nu till exempel, medicinboken som tillhör denna kurs har jag lånat på biblioteket och kan ha kvar den hela neurologidelen  men funderar ändå på att köpa den eftersom den är intressant och jag tror det kan vara bra att ha den längre fram, när jag ska på praktik och ute i arbetslivet. Beror ju i och för sig ad den kostar men det är så kul att ha kommit til lden här delen i utbildningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback