Lev livet fullt ut

Många vet nog inte detta men jag är världens kontrollfreak. Jag får lätt ångest när jag inte vet vart jag ska ta vägen med mitt liv eller vilka val jag ska göra. Jag skulle allra helst veta vad som kommer ske i mitt liv redan nu. Jag planerar gärna långt i förväg och redan nu har jag börjat fundera rejält, och få lite ångest över, vad jag ska göra i sommar. Ska jag åka hem? Stanna kvar här? Vart ska jag bo med mina katter? (jag har ju boende hos pappa där katterna får bo men vill jag bo på landet hela sommaren...?) osv, osv, Jag har så sjukt svårt att helt enkelt leva i nuet. Jag tänker på tok för mycket. Saker och ting löser sig alltid på ett eller annat sätt. Men jag vill gärna ha den här kontrollen och får smått panikkänslor när jag inte känner den här kontrollen.
Jag är en kontrollmänniska när det gäller mig själv, jag vill ha kontroll över hur jag gör, vad jag känner, vilka känslor jag visar osv. Jag har svårt att släppa loss och tänka utanför mitt eget mönster när det gäller mig själv.
Därför har jag lånat den här boken på biblioteket. Jag hoppas boken kan få mig att släppa lite på kontrollen och lära mig hur jag istället ska kunna njuta av livet fullt ut och sluta sätta en massa onödig press på mig själv i situationer när det inte behövs.

Vill även gärna läsa Tolle Eckharts andra bok, en ny jord, men det är sjukt lång kö till den på biblan. över 50 personer i kö på ett fåtal böcker. Önskar mig den i julklapp istället *blink blink*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback