This day made me wanna die..

Haft föreläsningar sedan halv 9 imorse. Så sjukt jobbig dag. Hade lungorna och syrecirkulationen imorse och på eftermiddagen hade vi övre extremiteternas anatomi. Dvs muskler, leder, skelettet. Ska kunna ALLA skelettdelar på armen och skulderbladet, nyckelbenen. Plus muskler och vissa leder. Och allt på latin. SJUKT jobbigt men ändå så fruktansvärt kul. Jag älskar denna del av kursen. Människokroppen är så intressant och jag vill bara lära mig mer och mer. Hur allt fungerar och hur man känner och hittar alla fästen osv. Detta kommer vi jobba med nästa vecka, då ska vi rita ut och känna på varandra. Kul!

Nu är jag hemma sen en timme ca och vilar och glor på tv. Sen ska det städas lite och pluggas. Anatomin måste jag börja med idag! Och sedan läsa varje dag för detta är något jag verkligen, verkligen måste kunna bra. Basen i hela min framtida proffession.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback