Fältstudier, solstund, cheese fondue

Hej Bloggen!

fältstudierna idag på psykosavdelningen här i Örebro var riktigt kul. Även fast jag va mer död än vanligt efter en dålig nattsömn. Men jag fann det inspirerande och jag som alltid vart neggo till att arbeta bed psykiskt sjuka personer börjar nästan svaja lite. Ju mer vi läser om det, desto mer intressant tycker jag det verkar. Eller intressant har jag ju alltid tyckt det varit men nu kan jag överväga tanken att jobba på en sådan avdelning. Börjar mer och mer se det som ett funktionshinder och inte endast en läskig (de allra flesta är ju dessutom helt ofarliga) sjukdom. Spännande det där hur ens perspektiv kan försändras.

Sen for jag till Helena och solade oss i parken med Ivona. Mycket mysigt. Skönt att kunna sitta ute i linne och inte frysa till döds. Våren är min absoluta favorit årstid! utan tvekan (dock kunde pollen ge fan i att påverka mig...).

klockan sju var det faddergruppsmöte. Vi och en annan grupp så vi var väl ca 10 personer i alla fall. Schweiz bjöd på Cheese Fondue. Riktigt gott och det var så soft att sitta ute och äta! Sen bjöds det på brownie (hahaha, nej vi åt inte min bäbis) och sjuka lekar. Orkar inte ens förklara dom men kan säga att jag sög. EN var en klurig som man skulle komma på men jag fattade aldrig. Något med att man skulle skicka en flaska till den brevid och säga om korken va öppen eller stängd. Men det hade ingenting med korken eller flaskan att göra. Om korken va öppen så kunde den va stäng osv. Men det hade med munnen att göra, om den va stängd eller inte.. 

Nej nu ska jag sussa. Fältstudier och jobb imorgon. Bara kort tid på jobbet, 14.30 - 17 ca. Sen ska jag hem och ta ställning om jag vill med ut och dansa eller om jag ska tvinga mig själv att stanna hemma. Vill i vilket fall vara fräsh och pigg när helena och jag åker till IKEA på lördag.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Stanna hemma din lever behöver vila upp sig tills Susanna kommer :D



Puss & kram mamma

2009-04-24 @ 07:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback