Skärtorsdagen

Gokväll!


Fick ihop hemtentan vid 12 idag och hoppas verkligen på bra resultat. Det kändes helt okej men man vet ju aldrig hur de rättar eller om jag skrivit det dom är ute efter. Men vore skönt om jag klarar den för då kan Evelina komma och hälsa på mig vecka 19 (?). Klarar jag inte så är omtentan den helgen vilket jag hoppas jag slipper!

Sen åkte jag upp till Sthlm och gick till kiropraktorn vilket var så välbehövligt! Han justerade en del i bäckenet, ryggen och nacken. Plus min fot som var helt felställd. Jag visste att den var fel men inte att de var så mycket. Men efter att han fixat till den så kunde jag helt plötsligt stå rakt på foten utan att det gjorde ont. Så nu ska jag börja med övningar som stärker musklerna så foten håller sig i rätt läge. Problemen med foten sitter kvar sen jag stukade fötterna rätt illa när jag var 15-16. Jag har fixat till foten ett par gånger men ingen har lyckats så bra som han gjorde idag. Men nu är jag helt öm i den men det ska ge sig inom några dagar.
Det jag måste försöka sluta med nu känner jag är att knaka min nacke, rygg och fingrar. Han sa inget om det men jag känner själv att det kan inte vara alltför bra och jag tror det bidrar lite till att jag har sådana problem med nacken. Självklart spänningar också men finns ju flera anledningar..

Ska även försöka köpa ett externt tangentbord och någon form av laptop bord så jag får bra sittställning när jag sitter hemma och pluggar, för att försöka undvika att få så mycket spänningar i nacken. Ergonomi Sofie, ergonomi. Jag ska ju tänka i dessa banor nu när jag utbildar mig till arbetsterapeut så lika bra att först pränta in det i mitt eget huvud!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback